HAR DU FRÅGOR OM MASKINVARAN?

Aktivering av TruckLive efter uppgradering

Hur aktiverar jag TruckLive efter uppgraderingen till Truck Data Center 6/7 i 2:a generationen?

  • Kontrollera om TruckLive kan eftermonteras på ditt fordon:
    • För Actros/Arocs fr.o.m. tillverkningsdatum 03/2017 och Atego fr.o.m. tillverkningsdatum 01/2019, som levererats med Truck Data Center 6/7 av 1:a generationen, kan man efter uppgradering till Truck Data Center 6/7 LTE aktivera 2:a generationen av TruckLive. Du aktiverar TruckLive för det fordon där eftermontering skett via kundportalen My TruckPoint. Om du inte ser det fordon där eftermontering skett i My TruckPoint lägger du till det manuellt i din vagnpark:  Navigationspunkten ”Fordon” - ”Vagnpark” - ”Lägg till nytt fordon”.
    • My TruckPoint & TruckLive finns för närvarande på följande marknader: AT, BELUX, NL, ES, DE, PT, IT, CH, CZ, FR, PL, UK       
    • En av följande förberedelsekoder är en förutsättning: J9N, J9O, J8Y eller J8Z.
  • Skapa ett supportärende via din My TruckPoint-portal: My TruckPoint (mercedes-benz-trucks.com).
  • Följ de steg som anges i anvisningen (supportärende – TruckLive-eftermontering).
  • Detaljerade anvisningar för aktivering av TruckLive hittar du i broschyren här.
  • Om du ännu inte har något My TruckPoint-konto ska du kontakta din Mercedes-Benz Trucks-återförsäljare.

VERKSTADSSUPPORT

Vem kan jag vända mig till med mina installationsfrågor?
När det gäller tekniska frågor kring installationen kan du kontakta vår Fleetboard Verkstadssupport på tyska och engelska:
Telefon:
+49 (0) 7271 98 18 18
måndag-fredag
09:00 - 17:00 
lördag
08:00 - 13:00

LIVSCYKEL

Hur länge kan jag fortsätta att använda den installerade maskinvaran?

En översikt över de olika maskinvarukomponenternas livscykler följer

här